SEO митове и легенди

Сподели публикацията

SEO митове и легенди

Всяко професионално поле има своите легенди и митове – неща, за които хората „се връзват”, че са верни. Оптимизацията на сайтове не прави изключение.

On page митове за оптимизацията

Мит 1: Просто сложете мета таговете и вече сте се класирали

Неколкократно се повтаря следната ситуация – изработваме уеб сайта на клиента (оптимизиран за търсачките), при което клиента се консултира с „приятели-специалисти” и те му казват, че не са написани правилно мета таговете за описание и ключови думи. Ние разбира се сме поставили къси и точни описания и не повече от 5-6 ключови думи, свързани със съответната страница.

За мета таговете – пишете свързани със съдържанието на страницата description и keyword мета тагове. Това ще бъде кеширано от паяците. Без тях няма да имате описание, когато „евентуално” бъдете листнати в резултатите на търсачките.

Мит 2: Плътността на ключовите думи е всичко

Идеята, че нещо е най-важно и е единствено е пагубна. Алгоритъмът на Google използва над 200 фактора за класиране, а MSN над 600 фактора. On-page или onsite гакторите са само старта на една SEО кампания, останлато е off page.
Съдържанието трябва да е свързано с темата на страницата, ключовите думи трябва да са болднати и в заглавията на страницата. Това действа по-добре, отколкото да наблъскате цялата страница с една ключова дума, за което можете да бъдете санкционирани.

Мит 3: Никога няма нужда да си ре-дизайнвате уеб сайта

Евтино! Ако не можете да си го позволите – кажете го директно. Много е трудно уеб сайт изработен от компания, която е скарана с правилата за оптимизация на сайта, след това без никакви средства от страна на клиента да бъде вкаран високо в класацията.

Запомнете – добре избирайте фирмата, която ще изработи вашия сайт, защото тя може да ви спести много средства при едно по-нататъшно оптимизиране.

Ако вашия сайт не е SEO-friendly трябва да промените навигацията, да пренапишете текстовете, а в краен случай, ако не искате да пипате дизайна да организирате Pay Per Click кампания.

Освен SEО частта, можем да обърнем внимание и на ползваемост на уеб сайт (web site usability), което с прости думи означава вашия сайт да е user-friendly, лесен за навигация, ориентация и за достигане на желаното съдържание от потребителя.

Off page митове за оптимизацията

Мит 1: Линкването е всичко

Линкването не е всичко. Линкването в много важно, на ред с десетки други SЕО техники. Но с линкването трябва да се внимава, защото ако попаднете във ферма от линкове и Google ви изрита, ще ви трябват около няколко месеца, за да се „изчистите” и отново да ви листнат уеб сайта.

Мит 2: Няколко домейна сочещи към един сайт увеличават класирането

Ако имате много домейни сочещи към един и същи уеб сайт, търсачките го наричат „mirrors” или огледални сайтове, което води до санкциониране. Така, че ако имате няколко домейн имена, направете си няколко свързани сайта и ги линкнете взаимно.

Мит 3: Неколкократно добавяне на един URL към търсачките

Аз лично не добавян сайтове в основните търсачки, а само в тези директории, в които би било невъзможно сайта да бъде индексиран сам. В някои директории индексирането на сайта отнема време, но това не е причина той да бъде добавян периодично „докато стане”.

Стефан Чорбанов е един от създаделите на Stenik и от 2004 г. до сега работи в компанията по създаването на емблематични онлайн магазини и уеб сайтове. Участвал е в eCommerce проекти за KFC, Кокетна, CarpetMAX, Хиполенд, Пакостник, Ozone, Денси, Orange Center, Tempo, Demobaza, Giulian и много други. Като хоби, развива и собствени онлайн магазини за дрехи, което го прави специалист не само от страната на разработчика, а и от страната на търговеца – опит, който малцина притежават.

Сподели публикацията

Остави коментар