Мониторинг на Вашия онлайн магазин: как и кои процеси на уеб сайта и сървъра трябва да следите постоянно, за да не губите пари и лоялни клиенти?

Сподели публикацията

Мониторинг на Вашия онлайн магазин: как и кои процеси на уеб сайта и сървъра трябва да следите постоянно, за да не губите пари и лоялни клиенти?

“Апетитът идва с яденето”. Колкото повече се развива eCommerce браншът в България, толкова повече започва да продава и Вашият онлайн магазин. Но също така инвестирате и повече пари в онлайн маркетинг и ркелама, а нуждите и изискванията на потребителите се покачват.

Затова е изключително важно 24/7/365 да следите дали Вашият онлайн магазин изобщо се зарежда, колко бързо се зарежда и дали потребителските процеси в него не са се “бъгнали”.

Споделените по-долу съвети от Stenik имат за цел да обогатят културата и на стартиращите и на работещите интернет търговци и да ги предпазят от директна загуба на финанси и доверие в онлайн потребителите.

Щом продавате в интернет, Вашият магазин трябва да е 24/7 онлайн. Какви стъпки да предприемете?

Да бъде следен дали Вашият електронен магазин е онлайн, дали се зарежда бързо и дали всички процеси на сървъра и на самия сайт работят, не е евтина услуга. Затова всеки онлайн търговец с помощта на eCommerce консултант трябва да преценят как да се възползват от възможностите.

В Stenik съветваме нашите клиенти:

Мониторинг на сървъра от хостинг компания

Настройва се и се следи от хостинг компанията или Вашия системен администратор. Заплащането е на хостинг компанията или на Вашия системен адмистратор за услугата. 

Плюсове
+ Може да се предизвести за предостоящи поблеми, т.е. преди сайтът да е паднал.
+ За свършващо място на хард дисковете / disc space.
+ За препълване на паметта.
+ За проблем с back-up-а и др.

Минуси
– Ако сървърът работи ОК, но има грешка/бъг в кода на сайта или базата данни, сис админите не могат да разберат, че онлайн магазинът е паднал, защото на мониторинга всички със сървъра ще е идеално.
– При проблем със сървъра, съпорт екипът на хостинг компанията (обикновено) не изпраща sms-и или не звъни на клиента, а се опитва да реши проблема самостоятелно и при неуспех уведомява клиента с e-mail. А тази процедура може да продължи дълго.

Мониторинг на сайта и сървъра от специализиран софтуер

Използва се услуга тип SAAS (пример Pingdom), която се инсталира и настройва от Вашия уеб разработчик или самите Вас. Заплащането е чрез месечен абонамент на представителя на услугата. 

Плюсове
+ Може да изпраща sms-и до секунди след като е установен проблем с не зареждане на онлайн магазина и веднага да бъдат взети мерки.
+ Може да се следи не само дали сайта се отваря, а също така дали може да бъде завършена поръчка, добавен продукт в кошницата, работи определен метод за разплащане, работи добавяне в кошница, работи регистарция и още десетки процеси. (Полезно е да се следят различни потребителски поведения и процеси, защото често след ъпдейт на онлайн магазин за дадена функционалност, може да бъде “счупена” друга, ако всичко не е предварително многократно тествано).

Минуси
– Ще Ви уведоми чак, когато вече има проблем, а не предварително.

Колко струва?

За да сте сигурни, че Вашият онлайн магазин е подсигурен от сривове и загуба на клиенти, поръчки и оборот, препоръчваме да използвате back-up на отдалечено FTP, мониторинг на сървъра и мониторинг от специализиран софтуер, което минимум би струвало 60-70 лв. на месец.

Цялостно хостинг решение за Вашия онлайн магазин

От Stenik препоръчваме следното решение за Вашия онлайн магазин, ако сте решили да правите сериозен eCommerce бизнес:

  • VPS или нает сървър (Managed VPS услуга няма да свърши работа, защото е ограничен root достъпа и е трудно или невъзможно да се ъпгрейдва онлайн магазина с различни модули за кеширане, оптимизиране на настройки на сървъра с цел забързване и др.)
  • Допълнително back-up пространство на отдалечено FTP
  • Mониторинг от хостинг компанията
  • Мониторинг с услуга тип Pingdom

Ние от Stenik работим отлично със SuperHosting и ги препоръчваме като надежден хостинг партньор за Вашия интернет магазин. Мениджмънтът на двете компании постоянно е в комуникация и организират регулярни срещи за “сверяване на часовниците” и нуждите на клиентите, което е предпоставка лесно да Ви бъде направено и индивидуално и гъвкаво хостинг решение.

Начин на работа (workflow) при “падане” на Вашия онлайн магазин

Ако мониторингът на хостинга/сървъра установи проблем:

  • SuperHosting разбират за проблема и се опитват да решат проблема
  • Ако до 10-15 мин. не успеят да разрешат проблема или не могат без намесата на програмистите, които са разработвали сайта, то те информират клиента по e-mail.
  • Клиентът информира Stenik и в договореното време за поддръжка време (работно време, удължено работно време или 24/7) Stenik се намесва и решава проблема.

Ако услугата за мониторинг на самия сайт установи проблем:

  • Услугата за мониторинг изпраща sms и e-mail на клиента секунди след идентифициране на проблема.
  • Клиентът информира Stenik и в договореното време за поддръжка време (работно време, удължено работно време или 24/7) Stenik се намесва и решава проблема.

Имате нужда от изработка, поддръжка или подобрение на Вашият онлайн магазин?

От Stenik ще се радваме да се свържете с нас по мейл, телефон 0888701019 или да уговорите час за лична среща.

Ако се интересувате от тенденции в eCommerce и уеб бранша, не пропускайте да се абонирате за нашия бюлетин.

Стефан Чорбанов е един от създаделите на Stenik и от 2004 г. до сега работи в компанията по създаването на емблематични онлайн магазини и уеб сайтове. Участвал е в eCommerce проекти за KFC, Кокетна, CarpetMAX, Хиполенд, Пакостник, Ozone, Денси, Orange Center, Tempo, Demobaza, Giulian и много други. Като хоби, развива и собствени онлайн магазини за дрехи, което го прави специалист не само от страната на разработчика, а и от страната на търговеца – опит, който малцина притежават.

Сподели публикацията

Остави коментар