Животът на един успешен онлайн магазин. Как да растете умно в технически аспект?

Сподели публикацията

Животът на един успешен онлайн магазин. Как да растете умно в технически аспект?

Какво Ви е нужно, за да имате “успешен онлайн магазин”?

5-те най-важни елемента за “The eCommerce circle”

the-ecommerce-circle-stenik

В STENIK създадохме “The eCommerce circle”, за да Ви презентираме 5-те най-важни елемента, които гарантират успеха на Вашия интернет магазин:

  • Добър продукт
  • Конкурентна цена
  • Ефективно обслужване на клиенти (customer support)
  • Адекватна стратегия за привличане на трафик
  • Техническа стабилност

Как да поддържате “техническа стабилност” по време на растежа на Вашия онлайн магазин?

Като технологична компания, от STENIK разгледахме 5-тия елемент, а именно техническата обезпеченост при развитието на Вашия онлайн бизнес.

Стартови точки за онлайн търговци

Важно е да запомните, че ако все още нямате работещ електронен магазин, за Вас има две възможни точки за старт на онлайн бизнес:

  1. Стартова точка за хора с идея
  2. Стартова точка за офлайн търговци

Нива на опит в онлайн търговията

Разделихме онлайн търговците на 4 нива:

  • Начинаещи (Beginner)
  • Средно-напреднали (Intermediate)
  • Напреднали (Advanced)
  • Експерти (Expert)

Ниво “Начинаещи онлайн търговци”

s1-saas-beginner

Начинаещите онлайн търговци започват от това ниво. Това е стартовата точка за хора с идеи. Първата стъпка е да се направи:

  • проучване на пазара
  • съпоставка на Вашия продукт/и с конкуренти като цени и качество
  • поставяне на таргети и очаквания
  • решение за избор на локален и/или международен пазар

След анализирането на проучването, следва всеки бъдещ онлайн търговец да пристъпи към действие, като препоръчително е да стартира онлайн бизнеса си на платформа от типа Software as a service (SAAS) или тъй наречените cloud-базирани решения, които се заплащат месец за месец. Причините са възможност за краткосрочен старт с ниска инвестиция и бърз тест на бизнес модела Ви, но с ограничени възможности, които изключително рядко могат да бъдат надградени, използвайки същата платформа.

Ако смятате, че искате още в началото на вашия eCommerce път, желаете да вкарате допълнително ниво на гъвкавост, то може да прескочите SAAS решението и да преминете директно към следващото ниво.

Ниво “Средно-напреднали онлайн търговци”

intermediate-magento

Ако Вашия онлайн магазин потръгне и започнете да продавате (или решите, че Вашите идеи са по-големи от възможностите на един cloud-базиран SAAS интернет магазин), то скоро ще разберете, че имате нужда от:

  • нови функционалности и модули, които да отговорят на търсенията на Вашите клиенти
  • повече ресурси на сървъра, които е нужно да осигурят стабилното фукнциониране на сайта

Тук е моментът, в който Ви препоръчваме да помислите за онлайн магазин, базиран на някоя open source платформа, пригодена специално за онлайн магазин:

  • Magento – платформа, създадена специално за онлайн магазини, които имат големи амбиции
  • OpenCart
  • WooCommerce
  • PrestaShop
  • BigCommerce

В STENIK предлагаме разработка, развитие и поддръжка на Magento онлайн магазини. Причината да сме специализирани и сертифицирани в имплементацията на тази платформа е, че в нея видяхме най-стабилен и надежден софтуер, който може да бъде надграждан и напасван на специфичните желания на клиента.

Ниво “Напреднали онлайн търговци”

s2-advanced-magento

Увеличавайки трафика, продажбите и успеха на Вашия онлайн магазин, се увеличават и Вашите изисквания като успешни онлайн търговци. Това означава, че ще усетите крещяща нужда от:

  • интегриране на ERP или складова система към Вашия онлайн магазин
  • custom функционалности или така наречените доработки, отговарящи специално на Вашите нужди.

Точно това е моментът за старт на всички уважаващи себе си офлайн търговци, притежаващи физическа мрежа и развит бизнес. Всички търговци с този профил имат работещи складови или ERP системи за техния офлайн бизнес и е нужно от ДЕН 1 да го интегрират с бъдещия си онлайн магазин.

В STENIK имаме богат опит с десетки ERP системи, които сме интегрирали с Magento онлайн магазини на наши клиенти.

На това ниво препоръчваме отново да се фокусирате върху open source платформи, като е нужно внимателно да направите точния избор, тъй като не всички биха били отговорили лесно на Вашите специфични изисквания и нужда от интеграции. Тук по наше мнение Възможни варианти са:

  • Magento
  • OpenCart
  • PrestaShop
  • BigCommerce

Ниво “Експерти онлайн търговци”

expert-magento

Постигайки успехи с онлайн магазините си, търговците стигат до последната стъпка от развитието на своя бизнес. Те достигат експертно ниво, като ключовото тук е:

  • нужда от огромен обем от техническа поддръжка
  • гъвкавост и бързина при имплементиране на нови трендове
  • наличие на вътрешен екип от програмисти или дизайнери или dedicated team от страна на поддържащата уеб агенция (отделен екип, посветен на 100% на онлайн магазина на клиента)

Възможните решение, на които да базирате Вашия онлайн бизнес стават ограничени:

  • Magento
  • From scratch решение, което е разработено изцяло от нулата съобразено с Вашите изисквания
  • Друга open source платформа, за която сте убедени, че има достатъчно специалисти в България, които могат да Ви обезпечат технически.

Скала на трудност при смяна на платформа

ecommerce-platform-changing-difficulty-stenik

В презентацията сме маркирали скала, в която показваме, че колкото по-голям става Вашия онлайн бизнес, толкова по-сложно става да смените Вашата платформа. Точно затова от STENIK препоръчваме правилен избор за eCommerce платформа още в началото, за да не страда Вашия онлайн магазин от сътресенията на растежа. Все пак основата Ви задача е да се концентрирате в онлайн маркетинга и продажбите, нали?

След ниво “Експерт” какво следва?

В нашата консултация разглеждаме случая с български онлайн търговци, които таргетират клиенти основно в България, Румъния, Гърция и други близки държави. Техните нужди могат да бъдат напълно задоволени от посочените в презентацията решения, но не забравяйте изборът на правилната платформа е само половината от работата, изборът на правилния партьор, който да развива и поддържа за Вас тази платформа е останалата част и тя е също толкова важна.

Ако започнете да измервате Вашия онлайн бизнес в милиони годишен оборот, то следващата стъпка е Enterprise решение за Вашия онлайн магазин, където вече ще е нужно да заплащате и високи годишни лицензионни такси.

Продавайте много и навсякъде

stenik-ecommerce-sky-is-the-limit

Надяваме се, че от STENIK бяхме полезни с описаната стратегия за технически растеж на Вашия онлайн магазин.

Ще се радваме да се свържете с нас, ако имате нужда от консултация, разработка или поддръжка на Вашия интернет магазин.

 

Стефан Чорбанов е един от създаделите на Stenik и от 2004 г. до сега работи в компанията по създаването на емблематични онлайн магазини и уеб сайтове. Участвал е в eCommerce проекти за KFC, Кокетна, CarpetMAX, Хиполенд, Пакостник, Ozone, Денси, Orange Center, Tempo, Demobaza, Giulian и много други. Като хоби, развива и собствени онлайн магазини за дрехи, което го прави специалист не само от страната на разработчика, а и от страната на търговеца – опит, който малцина притежават.

Сподели публикацията

6 Коментара

  1. Славчо Панов - January 6, 2017

    Хубава рекламна статия ;), но никъде не сте посочили за важността на UX, като наистина важен фактор за развитието на един онлайн магазин. Виждал съм го, как при изпълнено всичко друго, без това и сайта не може да развие потенциала си.

    • Stefan Chorbanov - July 30, 2017

      UX-ът и дизайнът са част от изработката на един онлайн магазин. Можем да ги причислим дори към техническата част. И да – мног важна част! Статията няма за цел да засегне всички детайли около разработката на магазина, а да акцентира на растежа е технически аспект.

  2. Кирил - February 19, 2017

    Бих желал просто да спомена сериозната руска платформа за електронна търговия – CS-CART, която е изключително мощна и лично аз я предпочитам за сериозни комерсиални проекти.

    Но да – Magento също си заслужава усилията. Впрочем, OpenCart, особено с вградената му възможност за много магазини на едро ядро, определено не трябва да се изключва като възможност.

    • Stefan Chorbanov - July 30, 2017

      В Stenik сме се сблъсквали с CS-CART.
      Относно OpenCart – ОК е като решение за малки и средни търговци. В Stenik сме правили няколко миграции от работещи магазини на OpenCart към Magento и сме виждали в колко задъдена улица са онлайн търговците с OpenCart, когато тръгнат да се разрастват. Но е идеална платформа за старт и след това миграцията към Magento или друга система е сравнително адектватна.

  3. Венециян Якимов - June 2, 2017

    Здравейте,
    Искам само да добавя че през 2017 година най-популярния софтуер за онлайн магазини е WordPress WooCommerce. Да се има в предвид че той е направен главно за по-малкия до среден бизнес, но това обхваща повече от 90% от нуждите в интернет. WordPress е изключително лесен за ползване и позволява на всеки с малко познания с форматирането на документи/текст да се справи да си изгради собствен онлайн магазин. Огромно олеснение за всички Българи е че тук стандартния метод за плащане е при доставка, така че да нямате нужда от SSL сертификати и специални сървъри за съхранението на конфиденциални данни. WooCommerce позволява лесна итеграция с Google Analytics както, AdWords Conversion Tracker, Фейсбук Pixel и т.н. което позволява разтеж до небето и можеби отвъд.
    Инж. Венециян Якимов

    • Stefan Chorbanov - July 30, 2017

      Това е едно хубаво допълнение и никой не го оспорва. WooCommerce е една добра алтернатива за старт на Вашия онлайн бизнес, като това е алтернатива на SAAS решенията като Gomba shop и Shopiko. Но не отговаря на изискванията за развиване на сериозен eCommerce, дори с мащаба на българските търговци, чиито онлайн бизнеси порастват всеки ден.
      SSL сертфикатът не е нужен само, когато има онлайн разплащане – така, че тук не сте прав. Той е задължителен.

Остави коментар